• Środa, 16 października 2019

    imieniny: Jadwigi, Florentyny, Gawła

Stawiają na produkty polskie

Wtorek, 8 października 2019 (22:16)

Na stacjach paliwowych PKN Orlen ponad 4300 artykułów z oferty pozapaliwowej, czyli 85 proc., zostało wyprodukowanych w Polsce. Dzięki współpracy z płockim koncernem krajowi kontrahenci odnotowali m.in. wzrost produkcji i przychodów, co spowodowało wzrost zatrudnienia – podała spółka.

„Nowe miejsca pracy, większa dostępność i rozpoznawalność marek, a także możliwość wejścia na nowe rynki zagraniczne – to tylko niektóre z korzyści, jakie osiągają polscy dostawcy i podwykonawcy dzięki współpracy z PKN Orlen” – podkreślił płocki koncern, który podczas Kongresu 590 w Rzeszowie zaprezentował korzyści wynikające z partnerstwa.

Jak wyliczył PKN Orlen, dzięki współpracy „polscy kontrahenci koncernu odnotowali wzrost przychodów średnio o prawie 15 proc. i wzrost produkcji o 9 proc., a ”„to z kolei spowodowało potrzebę zatrudnienia u producentów średnio 4 nowych pracowników”. „Skorzystały na tym również inne małe przedsiębiorstwa, bo kontrahenci PKN Orlen musieli zaangażować średnio 3 dodatkowych dostawców” – zaznaczył płocki koncern.

„Działamy globalnie, ale ważna jest dla nas idea patriotyzmu gospodarczego. Zależy nam na budowaniu świadomości naszych klientów i kontrahentów w zakresie wyboru polskich produktów. Jednocześnie możemy zapewnić stabilność krajowym, często rodzinnym firmom. W ten sposób skutecznie wzmacniamy polską gospodarkę. Pozycja lidera na rynku to olbrzymi potencjał, który chcemy w pełni wykorzystać. Dlatego współpracujemy już z ponad 170 polskimi producentami i jesteśmy otwarci na kolejnych” – powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany we wtorkowym komunikacie spółki.

PKN Orlen zwrócił uwagę, że na jego stacjach paliwowych „już ponad 4300 artykułów z oferty pozapaliwowej – czyli 85 proc. – zostało wyprodukowanych w Polsce”.

Według Patrycji Klareckiej, która w zarządzie PKN Orlen odpowiada za sprzedaż detaliczną, „współpraca dużych, narodowych koncernów z rodzimymi przedsiębiorstwami nie tylko wzmacnia polską gospodarkę, ale jest także zgodna z oczekiwaniami klientów”. „Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że mniejsi, krajowi dostawcy oferują nie tylko doskonałą jakość produktów, co szczególnie doceniają klienci, lecz są także bardzo dobrymi partnerami w biznesie. Dlatego rozwijamy tę współpracę tak, aby zmaksymalizować korzyści dla obu stron” – oświadczyła Klarecka.

PKN Orlen zaznaczył, że „rozległa sieć” jego stacji paliwowych – blisko 1800 w całej Polsce – „powoduje, że małe, często rodzinne firmy, mają szansę rozwijać się i zaistnieć na krajowym, a nie tylko lokalnym rynku”.

„Dodatkowo badania jednoznacznie wskazują, że Polacy doceniają współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami” – podkreślił płocki koncern. Jak podał, powołując się na badania instytutu Kantar, 75 proc. Polaków uważa, że krajowi potentaci, tacy jak PKN Orlen, „powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów”. „Ponadto większość, bo prawie 90 proc. Polaków, do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu” – dodał płocki koncern. 

RP, PAP